Information till våra köpare

Skicket på våra produkter

På mResell anser vi att kommunikation är nyckeln till framgång. Därför tillhandahåller vi alltid kompletta produktspecifikationer och utförliga beskrivningar av skicket för samtliga produkter i vårt lager. Ett Apple proffs inspekterar omsorgsfullt varje produkt och dokumenterar repor, bucklor och andra defekter. Informationen sammanställs och kompletteras med bilder för att våra kunder ska kunna göra ett välinformerat och genomtänkt beslut. Vi strävar efter att den information som finns om varje produkt entydigt ska förmedla skicket, men samtidigt så vet vi att diverse frågor ändå kan uppstå. Ifall du undrar något om en produkt i vår webbshop är du mer än välkommen att kontakta oss!

För att göra livet lite enklare för dig har vi även infört ett rangordningssystem som gör det möjligt för våra kunder att snabbt och enkelt få en uppfattning om vilket skick en specifik produkt har. Rangordningssystemet består av fyra olika klassifikationer.

Klassifikationer och deras innebörd.

Varje produkt kommer ha en av följande klassifikationer som beskriver produktens skick:

Inte öppnad: Produkten har aldrig använts och befinner sig i sin oöppnade originalförpackning.

Mycket bra skick (fem stjärnor): Produkt är nästintill ny och borde inte ha några märkbara repor eller bucklor.

Bra skick (fyra stjärnor): Produkten är i bra skick men kan ha några repor och/eller små bucklor av obetydlig karaktär.

Kosmetisk defekt (tre stjärnor): Produkten har en eller flera kosmetiska defekter i form av repor/bucklor/ljusa fläckar/läckande ljus, etc. Produkten har dock testats av våra tekniker som konstaterat att den är fullt funktionell. De kunder som kan se bortom produktens ofullkomliga yttre kommer märka att produkten tjänar dem länge och väl. Som redan nämnts ovan, kommer alla defekter som våra tekniker upptäckt under servicekontrollen att dokumenteras, fotograferas och presenteras så att våra kunder ser precis vad det är de köper.

Inte nöjd med ditt köp?

Fastän vi gör vårt bästa för att våra kunder ska vara nöjda händer det att man som kund, av olika skäl vill ångra sitt köp och skicka tillbaka produkten. Självklart vill vi att du som kund ska ha möjligheten att både titta och känna på produkten innan du bestämmer dig för att behålla den. Därför erbjuder vi två veckors öppet köp på hela vårt sortiment. Detta innebär att du kan skicka tillbaka produkten inom två veckor och få pengarna tillbaka ifall du inte är nöjd med produkten. För mer ingående information angående öppet köp ber vi dig besöka vår sida för Garanti och returrätt och Generella köpvillkor.

Garanti

Vi erbjuder alltid minst 12 månaders garanti på hela vårt sortiment. Genom att klicka på en produkt i vår webbshop kan du enkelt ta reda på hur lång garanti den produkt som du är intresserad av har. Efter ett fullbordat köp kommer garantitiden även framgå på kvittot.

Garantin som vi erbjuder gäller 12 månader. Garantilängden beror på produkters ålder, skick och en uppsättning andra faktorer. Om du önskar att förlänga garantin så går det utmärkt. Du har möjlighet att köpa upp till 12 månaders extra garanti utöver den garanti som redan ingår i priset.

Garantin täcker hårdvarufel och gäller endast vid ”normal användning” och god skötsel av produkten. Om ett hårdvarufel skulle uppstå inom garantitiden åtar vi oss att reparera produkten eller ersätta den med en likadan eller likvärdig produkt.

Tryggt och säkert

För att kunna skydda våra kunder mot bedrägeri och andra ohederliga handlingar samarbetar vi med en antal statliga myndigheter, bl.a. polisen. Informationsutbytet mellan oss och myndigheterna tillåter identifikation och gallring av säljordrar där produkterna som säljs har ”tveksamt ursprung”, vilket medför att vi kan erbjuda våra kunder ”fläckfria” produkter. I det högst osannolika fallet att en ”tveksamt” produkt ändå tar sig igenom vår gallring (t.ex. om produkten visar sig vara stulen), ersätter vi den omgående med en likadan eller likvärdig produkt.

Moms

Alla priser i webbshoppen är inklusive eventuell moms. Det bör dock uppmärksammas att en stor del av våra produkter är inköpta från privatpersoner och därmed redan marginalvinstbeskattade, vilket innebär att de inte har någon avdragsgill (ingående) moms. Information om hur mycket moms varje produkt har går att hitta på flera olika ställen:

1) direkt i förhandsvisningen/sammanfattningen för varje produkt i vår webbshop
2) på en produkts egna sida som du kan klicka in på genom webbshoppen
3) i din varukorg efter att du lagt till en produkt

Eftersom avdragsgill moms ofta är av stor vikt för företag uppmanar vi våra företagskunder att dubbelkolla att den vara ni vill köpa faktiskt har avdragsgill moms innan ni fullbordar köpet, för att undvika missförstånd i framtiden.

Frakt

Inom Sverige använder vi oss av PostNord för transport av våra produkter. Ordrar från våra lager runt om Europa skickas med DHL express. Efter att en order har lagts och godkänts, paketerar vi den och gör produkten redo för transport. Du får ett kolli-ID via e-mail som du kan använda för att spåra din försändelse. Genom att skriva in ditt kolli-ID här kan du se var försändelsen befinner sig och även få en ungefärlig uppfattning om när försändelsen kommer fram. Leveransen tar normalt mellan 1-3 arbetsdagar

Vi tror att du kommer uppskatta vår tjänst och ser fram emot att höra från dig personligen! Tveka inte att kontakta oss!